Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι τα συστήματα HVAC ορισμένων πλοίων, ειδικά σε παλαιότερα σκάφη, είναι επιρρεπή σε μικροβιακή ή μόλυνση από ιούς.
Μικροί χώροι ή κοινόχρηστοι χώροι με έλλειψη καθαρού αέρα επεκτείνουν το πρόβλημα. Λόγω της πολυπλοκότητας σχεδιασμού HVAC του πλοίου, η σωστή διήθηση αέρα προσφέρει την καλύτερη μέθοδο διατήρησης του συστήματος καθαρού και αποτροπής της συσσώρευσης μικροβιακής ή μόλυνσης από ιούς.
Ο νέος κοροϊός (SARS – CoV-2) είναι ένας αναπνευστικός ιός που εξαπλώνεται κυρίως μέσω σταγονιδίων. Αυτά τα σταγονίδια είναι πολύ βαρύ για να κρεμαστούν στον στατικό αέρα και συνήθως πέφτουν στο πάτωμα γρήγορα, αλλά η ανακυκλοφορία αέρα του συστήματος κλιματισμού θα μπορούσε να τα μεταφέρει στο πλοίο.
Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, η ανακυκλοφορία αέρα των συστημάτων A/C μπορεί ενδεχομένως να επαναφέρει τον ιό στον παρεχόμενο αέρα. Η ονομαστική διάμετρος σωματιδίων Coronavirus είναι από 80 έως 120nm, επομένως δεν μπορούν να σταματήσουν με την τυπική διήθηση αέρα των μονάδων AHU.
Πολλές περιπτώσεις ήδη αποδεικνύουν ότι ο νέος κοροναϊός εξαπλώνεται γρήγορα μέσα σε ένα πλοίο.
- Τα τελικά φίλτρα πρέπει να ταξινομηθούν ως H13 ή H14 σύμφωνα με το EN1822.
Αυτό εγγυάται απόδοση απομάκρυνσης 99,95% (H13) ή 99,995% (H14) 100nm σωματιδίων.
- Αυτά τα φίλτρα έχουν πτώση υψηλής πίεσης, συνεπώς απαιτούν εξαιρετική στεγανοποίηση με τη θήκη φίλτρου.
Εάν χρησιμοποιούνται με υπάρχουσες θήκες φίλτρου, ο περισσότερος αέρας θα παρακάμψει το φίλτρο.
- Η πτώση υψηλής πίεσης απαιτούσε επίσης έναν πιο αποτελεσματικό ανεμιστήρα. Οι τυπικοί ανεμιστήρες A / C δοχείου δεν έχουν σχεδιαστεί για λειτουργία υψηλής πίεσης, επομένως, ο ανεμιστήρας πρέπει να αντικατασταθεί με έναν νέο συμπαγή και ανεμιστήρα υψηλής πίεσης.
- Τα φίλτρα υψηλής απόδοσης φορτώνουν πολύ γρήγορα με σκόνη και σωματίδια, απαιτώντας έτσι συχνές αλλαγές φίλτρου. Για να αποφευχθεί αυτό, πρέπει να εγκατασταθούν προ-φίλτρα πριν από τα φίλτρα υψηλής απόδοσης, που θα αποτρέψουν τα σωματίδια μεγαλύτερου μεγέθους να μολύνουν τα φίλτρα υψηλής απόδοσης.